Neizostavni su i neophodni za normalno funkcionisanje našeg organizma-VITAMINI. Normalno funkcionisanje podrazumeva i normalne (prirodne) izvore istih.

Za zdrave i intaktne kapilare kako kože,tako i čitavog organizma,zaduženi su:

1.VITAMIN C (izvori:paprika,limun,peršun), koji podstiče sintezu kolagena i međućelijskih supstanci u epitelnim tkivima.

2.VITAMIN K (zeleno povrće,sintetiše se u crevima),koji učestvuje u stvaranju protrombina i tako održava fiziološku perimeabilnost kapilara.

3.VITAMIN P pripada grupi flavonoida a smanjuje je propustljivost krvnh sudova.

Za zdravu, elastičnu kožu, intaktne sluzokože i kvalitetnu kosu, unosite redovno:

1.VITAMIN A (mleko,jaja,puter)  Kao i biljne namirnice  (bundeva,šargarepa,narandže) koje sadrže sadrže prekursore vitamina A.

2.VITAMINE B GRUPE: B1,B2,B3,B6,B11,B12 (žitarice,pivski kvasac,meso,džigerica,riba,jaja,šargarepa,zeleno povrće)

3.VITAMIN H (džigerica,kvasac,mleko)

Boljem kvalitetu kože, kose kao i boljem zarastanju rana doprinose:

1.PANTOTENSKA KISELINA (žumance,džigerica,kvasac,žitarice)

2.VITAMIN F (esencijalne masne kiseline,džigerica i margarin)

U metabolizmu muskulature važna uloga pripada vitaminu E (povrće,biljna ulja), a za zdrave, čvrste i pravilne kosti - naročito kod beba i dece, odgovoran je vitamin D, za čiju je sintezu u organizmu neophodno izlaganje UV zracima.

Dragi roditelji, izvedite svoje mališane u šetnju i uživajte u prolećnom suncu bar pola sata dnevno.