O zaštiti dečje kože od sunca tj UV zračenja mnogo se priča i to sa razlogom. Preterano izlaganje UV zracima u detinjstvu i ranoj mladosti dovodi do češće pojave malignih obolenja kože u starijoj životnoj dobi, fotooštećenja kože i bržeg starenja. Treba izbegavati izlaganje suncu od 11 do 16 časova i koristiti adekvatne zaštitne kreme redovno. Faktor zaštite kod male dece trebao bi da bude 50+ i to UVA/UVB i da se nanosi svakih sat i po i obavezno pola sata pre izlaska na sunce.

Manje se priča o drugim štetnim aspektima boravka na otvorenom u najtoplijim satima dana, a kad su deca u pitanju opasnost od toplote može biti isto tako velika kao i direktno izlaganje suncu. Izlaganje visokim temperaturama može, naročito kod male dece, da dovede do toplotnog udara i dehidratacije. Decu treba rashlađivati i redovno pojiti, a u toplim noćima ne pretopljavati.

                                              

 

Pripremate se za odmor na moru, jezeru, reci ili planini? Ali odmor nije pravi ako niste bezbrižni i opušteni.

Na plaži poštujte „zlatna pravila“:

  • Ne sunčajte se izmedju 10h i 17h
  • Na svaka 2 sata mažite kožu zaštitnom kremom, kao i posle svakog izlaska iz vode. Senka krošnje ili suncobrana samo delimično ublažava negativne efekte Sunca, jer se u velikom procentu sunčevi zraci odbijaju ( reflektuju) o površinu vode, kamena, peska i dopiru do Vas.
  • Obavezno koristite kreme sa visokim UVA/UVB faktorom a u skladu sa tipom i specifičnostima Vaše kože.
  • Javite se Vašem dermatologu i pregledajte svoje mladeže pre izlaganja Suncu, i pravovremeno uklonite virusne bradavice.
  • Posle sunčanja, prva sledeća prilika za pregled mladeža je nakon 30 dana. Toliko je vremena potrebno da se mladeži vrate u prvobitno stanje (prilikom sunčanja mladeži „nabubre“ i blago se uvećaju, pa se tada ne preporučuje pregled).
  • Sunčanje pojedinih delova tela izaziva reakciju kože i mladeža na koži čitavog tela.

Dakle, koža funkcioniše kao jedinstvena celina „jedan organ“.


dr spec. dermatovenerolog Sunčica Živković govori o mladežima i njihovim promenama, kako zaštiti kožu od sunca kao i o razlici između mladeža i bradavica.

Neizostavni su i neophodni za normalno funkcionisanje našeg organizma-VITAMINI. Normalno funkcionisanje podrazumeva i normalne (prirodne) izvore istih.

Za zdrave i intaktne kapilare kako kože,tako i čitavog organizma,zaduženi su:

1.VITAMIN C (izvori:paprika,limun,peršun), koji podstiče sintezu kolagena i međućelijskih supstanci u epitelnim tkivima.

2.VITAMIN K (zeleno povrće,sintetiše se u crevima),koji učestvuje u stvaranju protrombina i tako održava fiziološku perimeabilnost kapilara.

3.VITAMIN P pripada grupi flavonoida a smanjuje je propustljivost krvnh sudova.

Osnivač Diva laser centra Nataša Tomašević Zmbov i prim. dr dermatovenerolog Jasna Czurda Potić gostovale su u Studiu "B" 28.12.2016. godine.